Copyright© All Rights Reserved akubukannovelis.blogspot.com

26 Feb 2012

prolog.. kisah kita di KISDAR



Surat tawaran masuk Kisdar dah sampai rumah. Kursus diploma perakaunan. Aku tak nak masuk tapi kena paksa dengan mak. Mak kata duduk je dekat kuala tu ramai sedara dekat sana.. lagipun kampung kita kan dekat kuala. Aku taknakkkkkkkkkkk!!!!! Dah la 18 tahun ulang penang- kuala bosan tahu tak! tapi aku kan anak solehah ikut jela.. pekan koboi pun pekan koboi la..


Masa hari pendaftaran dekat kampus baru Kuala Kangsar sebelum nie kampus dekat Ipoh.. masa tu abah aku parking kereta dekat padang hoki.. mau nangis aku tengok semua pakai tudung labuh.. uwaaaaa!! Tak nak!! Tak nak!! Pendaftaran dibuat dekat library kami yang kini dah cantik.. nak cari buku online aje pakai internet..haha.. guna jari pun boleh senang kan.! Yeah.. mula-mula daftar dah buat jahat..potong line orang masa beratur.. bukan aku sowang ja ada lagi 4 anak buah aku… budak bank..haha..siapa taw kisah nie diam-diam tau. Lepas je habis daftar tak sampai setengah jam. Orang lain berjam-jam.

Aku ajak mak aku pergi pekan koboi. Cari tudung labuh warna hitam sebab mereka cakap wajib! Mengikut hasil dan ujikaji yang dijalankan aku pergi orentasi dengan tudung labuh bulat + tak bergosok! Ini la namanya pemberontakan..haha..

Orentasi seminggu.. dah la hostel baru..kampus baru.. semua baru dan kami pun dikacau dengan ‘tuan tanah’.. takut jugak aku.. cuak beb!! Tapi tak apa yang tu ok lagi.. masa orientasi kami kena dera dah la bagi makan lambat.. mereka yang bagi patahkan kerusi dekat kafe cakap kami pulak. Lepastu cakap kami semua kutuk diaorang.ala itu lakonan semata-mata..yang paling kesian ada yang kena marah dengan ‘abg celoreng’ smp nangs..


kelas pertama masok kelas ACC dengan puan nurul.. garang beb.. tpi tu dulu la lama-lama dia dah baik.. macam-macam kami kena buat.. satu group tu kena menjual barang-barang.. kira macam syarikat la.. kena buat jurnal la..lejar la.. KKK..penyata la.. syok gak.. jual dari satu bilik ke satu bilik.

Masa sem 2 dekat asrama kami dikecohkan dengan hantu pocong yang ‘tuan tanah’ number berapa pun aku tak tau la.. semua student takut.. weii aku pun takut jugak tapi tak pernah pun ‘tuan tanah’ tu nak melawat aku.. haha.. masa duduk dekat asrama best jugak.. malam-malam keluar makan dekat kafe kalau time sahur 2-3 pagi pergi kafe. Tapi yang I geramnya you.. sabtu ahad kafe tak buka lak.. kesian kami kena jalan sampai kedai brother tau..yang ada tenaga lebih pergi makan dekat jalan depan tu.. ala yang ada orang jual kuih petang-petang tu.


Yang bestnya kan kat sini semua boleh buat calon suami.. haha,, well MUH (my ustaz hafiz) terjumpa I masa dekat .. ooo..bukan terjumpa silap.. dia teman kawan dia dan I teman kawan i.. sooo.. tapi dia kata selalu ternampak aku dekat kafe..tapi aku tak pernah pun nampak dia..haha kesian aku.. setakat itu aja boleh citer.. nanti MUH tegur saya.. dia kan USTAZ..haha.. semoga berjumpa lagi ustaz..


Kembali balik ke dunia kampus.. cukup-cukup lupakan MUH.. masa sem 3 kami kena buat persembahan lakonan dalam bahasa Engglish.. u know what! group aku menang (tengok la siapa punya jalan cerita dan penulis skrip kan).. Haha.. ini semua kerjasama korang.. kelas intermediate English with miss nurul now madam nurul.. kita buat kisah pasal syurga cinta tapi kita tukar sikit-sikit.. orang gaji kita adalah lelaki..haha.. kesian kau!! Tapi semuanya bagus-bagus.. group kita bdk akaun + usuluddin +bahasa arab.


Masa sem 4-sem 5 kita buat praktikal.. ada yang praktikal sama-sama dan ada yang sorang-sorang.. tapi tak apa.. bidang kita masih serupa akaun. Bila dekat kisdar walaupun kos lain tapi kami kawan dengan semua orang.. study sama.. ponteng pun sama-sama..

Hehe..sweetkan?? sampai la sem 6.. kita still together-gether.. kurang dari sebulan ,3 minggu je kita nak berpisah.. harap korang happy la.. jangan lupa cari kerja tau.. nak sambung study pun boleh jugak.. yang penting bayar duit PTPTN.. kang mengamuk kang.. ok? Salam perpisahan dari aku.. and u know what?? I will miss u guys.. yaa… memori kita dekat kisdar tak pernah aku lupakan…

*InsyaAllah zati akan wat cerpen sekarang tengah kumpul idea dari kawan-kawan.. actually ni kisah benar.. kisah masa time study *2008-2011*

7 comments:

  1. wohoiii... kisah benar eh? kak zati include sekali pakwe kak zati boleh? nak kenal.. kahkahkah... *gurau je :P

    ReplyDelete
  2. hakhak.. nak kenal? boleh.. tapi kena sediakan sumting la.. hahahahhahahahah....

    ReplyDelete
  3. nice story zati.
    mmg leh jadikan satu cerita menarik if pandai susun ayat.

    keep it up!



    mymatahatijiwa.blogspot.coom

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum awk.. sy suka blog awk.. sy nak tanya sesuatu.. yuran pengajian untuk setiap semester berapa harganya erkk..??

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum awk.. sy suka blog awk.. sy nak tanya sesuatu.. yuran pengajian untuk setiap semester berapa harganya erkk..??

    ReplyDelete